مدیریت تعارض و بحران | پاورپوینت

دسته بندي : انسانی » مدیریت بحران
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 46 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

مدیریت تعارض و بحران
«هیچ چیز به اندازه ی بسته اندیشی مانع موفقیت نمی شود»
تعریف تعارض:
تعارض در فرهنگ لغت فارسی به معنای رویارویی، معترض و مزاحم یکدیگر شدن و با هم اختلاف داشتن است.
کوتاه ترین تعریف تعارض از رابینز:
«وجود عدم توافق بین دو یا چند گروه»
تعارض مي ‌ تواند بدون درگیری و نزاع یا جنگ وجود داشته باشد. نزاع تنها یکی از اشکال تعارض مي ‌ باشد.
منبع اساسی نگهداری تعارض فکر و مغز افرادی است که آن را تجربه مي ‌ کنند.
تعارض مستقل و خارج از وجود افراد به وجود نمی آید.
تعریف به هر گونه باشد ناسازگاری، تقابل، جبهه گیری، ناهماهنگی، مخالفت جز عوامل اساسی تعارض مي ‌ باشند.
تفاوت تعارض و رقابت:
تعارض مشابه رقابت است ولی با شدت بیشتر
رقابت یعنی همچشمی دو گروه در دستیابی به یک چیز ارزشمند در حالی که در تعریف واژه تعارض چنین فرض مي‌شود که یک گروه مستقیماً مانع از این مي‌شود که گروه دیگر به هدف خود برسد.
ساده ترین مثال ورزش‌ها هستند .
نگرشهای سنتی و معاصر در خصوص تعارض
نگرش نوین (مثبت)
نگرش قدیم و سنتی (منفی)
1ـ تعارض مي ‌ تواند سازنده و مفید باشد، تعارض یک ناهنجاری سازمان نیست.
2ـ وجود تعارض تا سطح مشخص نشانه پویای، خلاقیت و اثربخشی بالای گروه در سازمان است.
3ـ وظیفه مدیریت اداره سطوح مختلف تعارض و حل آن در جهت عملکرد بهینه سازی است.
4ـ سازمان موفق سازمانی است که همواره سطحی از تعارض در ان وجود داشته باشد.
1ـ تعارض همیشه بد و مذموم است و یک بیماری محسوب مي ‌ شود.
2ـ وجود تعارض نشانه عملکرد نامناسب گروه یا طرحی ناصحیح سیستم مي ‌ باشد.
3ـ وظیفه مدیر از بین بردن تعارض است
4ـ سازمان بهره ور و موفق سازمان خالی از تعارض و تضاد است.

 
دسته بندی: انسانی » مدیریت بحران

تعداد مشاهده: 4880 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:975 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل