بررسي اقتصادي در رابطه با راه اندازي كتابفروشي 28 ص

دسته بندي : انسانی » اقتصاد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏عنوان پروژه:
‏بررسي اقتصادي در رابطه با راه اندازي كتابفروشي
‏طرحي كه براي ارائه تهيه شده در رابطه با يك مغازه لوازم التحرير مي‏‌‏باشد كه مالكيت آن شخصي مي‏‌‏باشد ودر متراژي حدود 38 متر داير مي‏‌‏باشد مكان اين مغازه واقع در رجائي شهر كرج مي باشدكه با توجه به بافت جمعيتي از روند رو به رشدي در رابطه با كسب درآمد برخوردار است
‏خدماتي كه اين مغازه ارائه مي‏‌‏كند شامل فروش انواع لوازم التحرير اداري مهندسي، طراحي، گرافيك فانتزي فروش انواع كتاب ادبي،رمان، روان شناسي ،كمك درسي، كنكوري وهمچنين فروش انواع بازي فكري وسرگرمي ووسايل كمك آموزشي ساعات كاري اين مغازه از ساعت 30/7 تا 30/13 و از 16 تا 22 مي‏‌‏باشد.
‏مشتريان 1-1coustoner
‏2
‏مشتريان اين مغازه از همه قشري هستند ولي بيشتر قشر دانشجو ومحصل مي‏‌‏باشد ولي در كل كارپردازان شركت ها بانك ها موسسات علاقمندان كتاب و همچنين كودكان ودر كل هر فردي روزي كاروش به اين صنف واين شغل مي خورد.
‏در ابتداي افتتاح اين مغازه باتوجه به ناشناخته بودن وجود يك رقيب قديمي در نزديكي مغازه حركت كند ونامطمئني وجودداشت ولي در ادامه با تكميل كردن اجناس مورد تقاضاي مشتري وهمچنين رفتن رقيب از آن محل جا براي رشد بيشتر باز شد و مغازه رشد صعودي پيدا كرده ولي اين هدف ما نبوده ونخواهد بود زيرا شعار ما اين است كه كار را به جايي برسانيم كد مشتري محل خريد خود را در جه اول مغازه ما بداند اين امر سر نمي شود با تلاش وكوشش فراوان در تهيه وتكميل اجناس، قيمت مناسب برخورد خوب وعوامل ديگر
1-2Managemert‏ مديريت:‏ مديريت اين مغازه برعهده خودم مي‏‌‏باشد كه دراين امر يك نفر بصورت تمام وقت كمك مي‏‌‏كند و براي افرايش انگيزه در او يك حقوق ثابت بعلاوه يك درصد از فروش را برايش در نظر گرفته ام كه موجب مي‏‌‏شود تلاش بيشتري انجام دهد در رابطه با سابقه كار من از سال 76 مشغول به اين كار هستم وتقريبا يك سابقه كاري خوب دارم در رابطه با شاخص هاي كليد ي مالي طرح بايد ذكر چند عامل را يادآور شوم كه يك به يك به آن مي پردازيم
‏3
key to succes‏عوامل كليدي موفقيت1-3
‏1-جوري جنس:
‏چون در اين شغل با تعداد اجناس وتنوع لوازم روبرو هستيم بايد سعي شود كه مشتري بطور كامل لوازم خود را تهيه كند وبه چند مغازه مراجعه نكند اين باعث مي‏‌‏شود كه مشتري بطور ثابت از يك جا خريد كند در صنف لوازم التحرير به تنهايي هفت هزار قلم جنس است كه اگر تنوع اين محصولات را به آن اضافه كنيم متوجه خواهيم شدكه با چه حجم گسترده محصول روبرو هستيم ك اين البته بجز عناوين كتاب ولوازم جانبي است پس ابتدا بايد يك برنامه ريزي براي تهيه جنس و گرفتن نمايندگي از شركت هاي صاحب محصول كرد كه ما با گرفتن نمايندگي از 5 شركت PeNTEl , STAEDTELR , FabercateL, papco ,casio‏ الباقي اقلام از بازار رسمي بر رفع نياز مشتري هاي خود كرده ايم
‏2-مذاكره با شركتها ‏–‏مدارس وكارخانجات بانك ها دفاتر مهندسي مطب هاي پزشكي ومجتمع هاي تجاري مبني بر تهيه اجناس مورد نياز آنها با قيمت كمتر وارسال به محل سعي در فروش اجناس عمده با سود كمتر كه بخش وسيعي از فروش مغازه به مشترياني اينچنين بستگي دارد
‏4
‏3-تبليغات بصورت نايلون هاي فانتزي، پخش تراكت، هداياي تبليغاتي واهداي آنها بصورت رايگان به مشتري وغيره
‏4-برخورد مناسب با مشتري وعمل اين شعار كه هميشه حق با مشتري است.
‏5-قيمت مناسب
‏داشتن تابلو ‏–‏قفسه هاي شيك ومرتب ويترينها واستندهاي تبليغاتي وكلا محيطي مناسب براي عرضه و فروش جنس
‏اين عواملي به اختصار شرح آن داده شده ميتواند باعث پايداري فروش وتضمين سود داشته باشد
‏سرمايه در گردش+ سرمايه ثابت= سرمايه گذاري
‏000/000/125=000/000/25+000/000/100=
‏اگر ما سود سالانه سرمايه گذاري خود را 15 درصد فرض كنيم به رقم 000/750/18 تومان در سال مي رسيم واگر فروش روزانه 000/250 تومان در روز وسود 25 درصد را در نظر بگيريم به عدد 000/800/22 مي رسيم واگر هزينه آب ،برق، تلفن وشاگرد را سالانه 000/800/2 در نظر بگيريد باز به سودي بيش از سودبانكي كشور مي رسيم با اين تفاوت كه در بانك هر ساله از ارزش پول كاسته مي

 
دسته بندی: انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 4631 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:35 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل