بزرگترین مردهای اقتصادی 125 ص

دسته بندي : انسانی » اقتصاد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 153 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
Akio Morita‏
‏بنيانگذار sony‏
‏ «Akio Morita‏» در 26 ژانويه سال 1921 در «Nagoya‏» كشور ژاپن متولد شد. او كه در رشته فيزيك تحصيل مي كرد، با آغاز جنگ جهاني دوم به خدمت ارتش ژاپن درآمد و در ناوگان دريايي ارتش به كار مشغول شد.
‏در هفتم ماه مه سال 1946 «Marito‏» به همراه يكي از همرزمانش در جنگ با نام «Masaru Ibuka‏» يك شركت تعمير راديوهاي دست دوم تحت عنوان «Tokyo Tsushin kogyo‏» بنا كردند. در آن زمان «Morita» 25‏ سال و «Ibuka» 38‏ سال داشت و هر دو با سرمايه اوليه 190 هزار ين ژاپن شركت را با 20 كارمند اداره مي كردند.
‏در سال 1949 شركت اولين نوارهاي مغناطيسي خود را روانه بازار كرد و در سال 1950 توانست اولين ضبط صوت هاي ژاپني را توليد نمايد. در سال 1957 نيز اولين راديوهاي جيبي توسط اين كمپاني توليد و به بازار عرضه گرديد. يكسال بعد زماني كه شركت كوچك سابق حال به يك كمپاني نسبتا صاحب نام تبديل شد، تصميم به تغيير عنوان آن به «Sony‏» گرفته شد . در سال 1960 كمپاني Sony‏ اولين تلويزيون هاي ترانزيستوري را ابداع نمود و بعد به طور گسترده روانه بازار نمود. در سال 1965 نيز اولين دوربين فيلمبرداري خانگي توسط اين كمپاني ساخته و به بازار عرضه شد. پس از آن محصولات مهم Sony‏ عبارت بودند از «Walkman‏» تلويزيون هاي «Trinitron‏» مايكرو ديسكت هاي كامپيوتر و سرانجام از «Sony Playstation‏» كه هر يك شهرت فراواني را به سوي اين امپراطوري عظيم روانه ساخت. با گسترده تر شدن فعاليت كمپاني در عرصه الكترونيك و افزايش حجم تقاضا از سراسر دنيا شعبات متعددي در سراسر اين كره خاكي بنا شد. در كشور آمريكا اين شعبه در سال 1970 كار خود را با رياست شخص «Morita‏» آغاز نمود و اينگونه شد كه «Sony‏» به عنوان اولين شركت ژاپني در بورس نيويورك حضور يافت. دو سال بعد يعني در سال 1972 مجددا Sony‏ اولين كمپاني بود كه يك كارخانه آمريكايي داير مي كرد.
‏البته روند كاري «Morita‏» و قلمرو تحت فرمانش هميشه با خط سير صعودي همراه نبوده است. شكست Sony‏ در رقابت با كمپاني Matsushita‏ در عرضه و توليد نوارهاي VHS‏ و همچنين خريد ناموفق 4/3 ميليارد دلاري اين شركت كه قصد داشت با در اختيار گرفتن كمپاني فيلم سازي «
‏2
Columbia Pictures‏» حضور قطعي در هاليوود داشته باشد، از جمله روزگار تخلي به شمار مي روند
‏كه در دوره اي مشكلات عديده اي براي پادشاهي Sony‏ پديد آورده بودند. اما به هر حال sony‏همواره حرف اول را در بازار الكترونيك مي زده و مي زند.
‏در رابطه زندگي شخصي «Morita‏» نكات جالبي وجودارد . او در مدت زندگاني اش دوستان پرنفوذ بسياري در سراسر دنيا علاوه بر كشور ژاپن داشت كه نخست وزير پيشين ژاپن و همچنين «Kissinger‏» رئيس جمهور دهه هاي سابق ايالات متحده از جمله اين افراد به شمار مي روند.
‏در اواخر دهه 1990 ثروت او كه بيش از 3/1 ميليارد دلار تخمين زده مي شد سبب گشت تا مجله اقتصادي «Forbes‏» نام «Morita‏» را در ليست ثروتمندترين هاي دنيا قرار دهد. همچنين او تنها غير آمريكايي بود كه مجله «Time‏» به عنوان بزرگترين و موفق ترين مديران و بازرگانان در ليست خود جاي داد. او همچنين به سبب سياست هاي اقتصادي و مهارت هاي مديريتي كه از خود به نمايش گذارد، از سوي مجامع علمي مختلف ژاپن ، انگلستان و ايالات متحده نشان يادبود و لياقت دريافت كرد.
‏ديگر اينكه به سبب مشغله فراوان كاري در دوران جواني «Morita‏» پس از سن 50 سالگي تازه به يادگيري ورزش هاي اسكي، تنيس و همچنين غواصي روي آورد كه اين امر در نوع خود بي نظير است. اشتغال يكباره او به اين ورزش ها موجب گرديد تا در سال 1993 هنگامي كه مشغول بازي تنيس بود، دچار حمله قلبي شود و مابقي عمر را بر روي صندلي چرخ دار سپري نمايد. يكسال بعد يعني در سال 1994 از سمت خود در كمپانيSony‏ استعفا داد و «Norio Ohga‏» را جانشين خود ساخت.
‏سرانجام « Akio Morita‏» در سوم اكتبر 1999 در سن 78 سالگي بر اثر بيماري ذات الريه جان سپرد و تمامي اموال و دارايي خود را براي همسر و دو پسر و تنها دخترش به ارث گذاشت.
‏هم اكنون امپراطوري عظيم Sony‏ با فروش سالانه بيش از 33 ميليارد دلار، در جايگاه قدرتمندترين بازار صوتي تصويري قرار دارد.
Barry Diller‏
‏3
‏نابغه رسانه‌ها
‏ با بيش از 40 سال سابقه كاري، «Barry Diller‏» از معدود مديراني است كه در عرصه تلويزيون به سراغ هر شبكه‌اي رفته، با ابتكار عمل خود توانسته ميزان شهرت و محبوبيت آن را به طور شگفت‌آوري افزوني بخشد. اگرچه هيچ‌يك از شبكه‌هاي تلويزيوني را به طور طولاني در اختيار نداشته است اما همان زمان اندك كافي بوده تا نبوغ او خودش را آشكار نمايد و به بالاترين حد كارآيي رسد. حضور او در كمپاني‌هاي بزرگ رسانه‌اي چون ABC‏، «Paramount‏» و « Twenieth Century Fox‏» خود دلالت بر اين دارد كه مي‌توان نقش مهمي را در توليد فيلم‌ها و برنامه‌هاي ديدني دنيا به او بخشيد.
‏«Barry Diller‏» در دوم فوريه سال 1942 در سانفرانسيسكو ديده به جهان گشود. اولين گام‌هاي نردبان ترقي‌اش را زماني برداشت كه در شركت «William Morris Agency‏ » در بخش رسيدگي به نامه‌هاي رسيده فعاليت مي‌كرد. پس از آن در سال 1966 به شبكه «ABC‏» پيوست و در بخش برنامه‌سازي مشغول به كار شد. تقريباً همان جا بود كه مديران ارشد كمپاني پي به نبوغ ذاتي او بردند و تصميم به ارتقاي سطح شغلي او گرفتند و از اين رو در سال 1969 به عنوان معاونت شبكه در امر توسعه فيلم‌ها و برنامه‌هاي شبكه به كار گرفته شد. به ابتكار او بود كه شبكه «ABC‏» از پاييز 1969 برنامه «فيلم هفته» را به نمايش گذارد و همين امر سبب شهرت بيش از پيش اين شبكه گرديد.
‏در طرحي ديگر «Diller‏» به جاي تمامي فيلم‌هاي بي‌محتواي از پيش ضبط شده تلويزيوني، دستور تهيه فيلم‌هاي آموزنده و يا گاهاً هشداردهنده در مورد جوانان و معضلات اجتماعي را در اين شبكه صادر كرد كه اين اقدام نيز كمك بزرگي براي اعتبار اين كمپاني محسوب مي‌شد.
‏در سال 1974 پس از درخشش فراوان او در «ABC‏»، از «Diller‏» براي اداره كمپاني رسانه‌اي «Paramount Pictures‏» دعوت شد و او نيز اجابت كرد. به جرأت مي‌توان گفت كه پربيننده‌ترين فيلم‌هاي ساخته شده توسط اين كمپاني در طول يك دهه فعاليت «Diller‏» به عنوان مدير آن صورت گرفته است. در سال 1984 «Diller‏» بر اثر اختلافي كه با كمپاني ما در اين شركت پيدا كرده بود، استعفا داد.
‏4
‏با بيرون آمدن از «Paramount»‏، «Diller‏» حتي براي چند ماه هم بيكار نماند. بلافاصله در همان سال پس از خريداري كمپاني «Twentieth Century Fox‏» توسط «Rupert Murdoch»‏، «Diller‏» توسط اين كمپاني در سمت مدير شبكه به خدمت گرفته شد. شبكه تازه تاسيس «Fox‏» كه با برنامه‌هاي متنوع خود بينندگان بسياري را به سوي خود جذب كرده بود، خود را در محاصره سه رقيب قدرتمند «CBS»‏، «ABC‏» و‏ «NBC‏» مشاهده مي‌كرد. اما اين بار نيز مديريت «Diller‏» توانست حلقه محاصره را شكسته و نجات «Fox‏» را سبب گردد؛ او با تهيه برنامه‌هاي مستند ارزان قيمت اما پربيننده كه بيشتر به مسايل اجتماعي و خصوصاً جوانان توجه داشتند، توانست گام بزرگي جهت پيشرفت شبكه «Fox‏» بردارد.
‏«Diller‏» كه هرگز توان ماندن در يك محيط ثابت براي مدت طولاني را نداشت، اين بار نيز خلاف تصور همگان اقدام به ترك «Fox‏» نمود و پس از آن شبكه «QVC‏» را خريداري كرد. اين شبكه كه بيشتر به ارايه خدمات و فروش كالا از طريق تلويزيون مي‌پرداخت، با رهبري «Diller‏» تغيير شگرفي در خود پديد آورد. در همين راستا در سال 1995 او شبكه «IAC‏» را نيز از آن خود كرد و در آن نه تنها به فروش كالاها مشغول شد بلكه اقدام به ارايه خدمات گوناگون از قبيل ارز و هتل، بليط و... نيز نمود و به همين ترتيب با گسترش دامنه فعاليتش در زمينه فروش كالا و ارايه خدمات وارد اينترنت شد و فعاليت خود را بيش از پيش وسعت بخشيد. با آغاز فعاليت اينترنتي، «Diller‏» پس از مدت بسيار كوتاهي خود را در جايگاه رهبري ارايه خدمات مسافرتي براي مسافران از طريق اينترنت قرار داد و شهرت خود را در اين عرصه نيز افزايش داد. در كنار اين فعاليت او از ماه مه 2002 تا مارس 2003 مديريت «Vivendi Universal Entertainment‏» را نيز برعهده داشت و كمافي‌سابق پس از مدت كوتاهي استعفا داد.
‏اين روزها نيز «Diller‏» مديريت شبكه‌هاي اينترنتي «Expedia»‏، «Hotels.com‏» و همچنين كمپاني «كوكاكولا» به همراه كمپاني «Washington Post‏» را برعهده دارد.

 
دسته بندی: انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 4875 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 153

حجم فایل:135 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل