پاورپوینت پیشینه هزینه یابی هدف

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » پاورپوینت های درسی
بخشی از متن پاورپوینت
پیشینه هزینه یابی هدف:
در دهه ۱۹۶۰ تمرکز اصلی شرکتهای ژاپنی بر تولید انبوه محصولات یکنواخت بود و مدیریت هزینه به نقش برنامه‌ریزی و طراحی در تولید توجه چندانی نداشت، بلکه کانون توجه مدیریت هزینه، بر مراحل تولید متمرکز قرار داشت. از این رو هزینه ‌یابی استاندارد، ابزار اصلی کنترل هزینه شمرده می‌ شد.
در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ با بالا رفتن سطح زندگی مردم ژاپن و نیز سطح آگاهی مصرف ‌کنندگان، شرکتها مجبور شدند محصولات متنوع با ویژگیهای متفاوت تولید کنند. روبوتهای صنعتی و ماشینهای خودکار، چرخه عمر محصولات را به نفع محصول بهتر و جدیدتر به طور دایم کوتاه‌ترکردند. در اواخر دهه ۱۹۸۰، هزینه ‌یابی هدف، با استراتژی شرکتها عجین شد و مانند ابزار استراتژیک مدیریت هزینه، برای برنامه‌ریزی سود و نیز برای کاهش هزینه در نظر گرفته می شود.

عبارتند از:
فرایند مدیریت استراتژیک هزینه به منظور کاهش مجموع هزینه ها در مراحل طراحی و برنامه ریزی محصول

هزینه یابی هدف به وسیله کوپر و اسلاگمولدر به صورت زیر تعریف شده است:
هزینه یابی هدف یک رویکرد ساختار یافته برای تعیین هزینه در طول عمر محصول است به گونه ای که تعیین کند محصول مورد نظر با چه شاخص های عملکردی و کیفیتی می باید تولید شود تا در هنگام فروش با قیمت پیش بینی شده به میزان سود دلخواه در طول عمر خود دست یابد.

فهرست مطالب :
پیشینه هزینه یابی هدف
اصول هزینه یابی هدف
هزينه يابي مبتنی بر قیمت
تمرکز بر مشتری
تمرکز بر طراحی محصولات و فرایندهای تولیدی
همکاري سيستمي (عملکرد متقابل واحدها)
هزينه يابي چرخه عمر محصول
مشارکت زنجيره ارزش
فرایند هزینه یابی هدف
هزینه یابی هدف در مقایسه با روش سنتی مدیریت هزینه
مزاياي به كار گيري TC
معايب به كار گيري TC
هزینه یابی هدف در ایران
مشکلات موجود در بکارگيري سيستم هزينه يابي هدف در ايران
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » پاورپوینت های درسی

تعداد مشاهده: 286 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:65 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل