پاورپوینت،بازاریابی به سبک جنرال الکتریک با رویکرد تحلیل تجاری کسب وکارها

دسته بندي : بازاریابی » بازاریابی در شبکه های اجتماعی
برند جنرال الکتریک

طبق فهرست ارائه شده از طرف موسسه بین المللی اینتربرند که در زمینه ی ارزش گذاری برندها معتبرترین سازمان حال حاضر دنیاست ، یازدهمین برند قدرتمند و ارزشمند حال حاضر دنیا در سال ۲۰۱۷ میلادی به برند جنرال الکتریک با نام اختصاری  GE اختصاص یافته است .

همه ی ما از دوران کودکی با نام توماس ادیسون آشنا هستیم . معروف ترین اختراع او که بشریت و زندگی را متحول کرد و هنوز هم جز نیازهای اصلی زندگی امروزیست لامپ الکتریکی می باشد . به سال ۱۸۹۰ میلادی باز می گردیم . ایالت متحده ی آمریکا . پس از اختراع لامپ توسط ادیسون او کارخانه ی خط تولید لامپ خود  را در سال ۱۸۹۰ میلادی راه اندازی کرد . استقبال گسترده ی مردم باعث شد این کارخانه گسترده تر از قبل گردد و نتیجه ی این گسترش آن بود که توماس ادیسون در سال ۱۸۹۲ میلادی با همکاری فردی به نام توماس هاستون شرکتی را پدید آوردند که در آن روزگار هیچ کسی فکرش را نمی کرد که روزی به یکی از قدرتمندترین شرکت های دنیا تبدیل شود .نام این شرکت جنرال الکتریک بود .

در سال ۱۸۹۶ میلادی شرکت جنرال الکتریک جز ۱۲ شرکت برتر دنیا مطرح شد و در میانگین صنعتی داو جونز قرار گرفت . این اتفاق موفقیت بزرگی برای شرکت رقم زد به طوری که هم اکنون با گذشت ۱۱۵ سال از تاسیس شرکت نام جنرال الکتریک هنوز هم در فهرست میانگین صنعی جونز داو دیده می شود . همچنین در سال ۱۹۳۵ میلادی هم جنرال الکتریک جز ۲۰ شرکت برتر بازار بورس لندن معرفی شد .

جنرال الکتریک تا دهه ی ۸۰ میلادی در حوزه ی صنایع زیادی فعالیت داشت و طیف متنوعی از محصولات را تولید می کرد ولی در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی استراتژی دیگری برای شرکت در نظر گرفته شد و مدیر وقت شرکت ، جک ولش تصمیم گرفت بسیاری از این صنایع را از شرکت حذف و واگذار کند .از این میان ۱۱ حوزه ی برتر که ظرفیت سلطه گری بر بازار را داشتند باقی ماندند . ۹۰ درصد درآمد شرکت از طریق این ۱۱ شرکت تامین می شد و این نشان میداد که راه درست است . خدمات بیمه ای ، رسانه ای و مالی جز خدماتی بودند که مجموعا در حدود ۶۰ درصد سودآوری برای شرکت در داخل آمریکا رقم زدند و نیم دیگر سود شرکت هم در خارج از ایالت متحده ی آمریکا تامین میشد .

جنرال الکتریک با یک جمله تعریف می شود : ارزش ها همه چیز است . این دیدگاه بود که شرکت جنرال الکتریک را سالهای سال متمایز و منحصر به فرد ساخت و کلید موفقیت جنرال الکتریک محسوب می شود . این چیزیست که فراتر از کلمات و توصیفات محسوب می شود و هنوز هم پس از گذشت ۱۲۰ سال جنرال الکتریک به خاطر عملکرد و روح خلاقش مورد تحسین همگان قرار گرفته است . کنجکاوی ، تعهد ، هیجان ، شوق و اشتیاق ، همراهی ، شناخت ، خلاقیت ، پاسخگویی ، ریسک پذیری و تعامل با مخاطبان خلاصه ای از تعریف ارزش ها در شرکت جنرال الکتریک است
فهرست:




شروع جنرال الکتریک

جنرال الکتریک درجایگاه مشتریان

جنرال الکتریک و گزینه ای جدید

کمپین جدیدبرنده جایزه

برند جنرال الکتریک

تغییر استراتژی

ارزش ها همه چیز است

نقش مشاورین برندینگ شرکت جنرال الکتریک

نگاهی به استراتژی جنرال الکتریک

جک ولش ومدیریت مالی جنرال الکتریک

داستان ماتریس جنرال الکتریک

جذابیت صنعت

داستان سرایی را از جنرال الکتریک یاد بگیرید

به طور مداوم خود را به چالش بکشید و بروز باشید

بدانید که چه کسی هستید

با آغوش باز پذیرای اتفاقات جدید و نو باشید

تا جای ممکن در گفتن داستان خود خلاق باشید

نگاهی به گذشته‌ی خود بیندازید و آن‌ها را از نو بسازید

ماتریس جنرال الکتریک (اولویت‌بندی کسب و کارها)

واحد کسب و کار چیست؟

آشنایی با ابزار

پرتفوی غیرمرتبط

جذابیت صنعت

عوامل تشکیل دهنده جذابیت صنعت

قدرت رقابتی

عوامل تشکیل دهنده قدرت رقابتی

مزیتها

مقایسه ماتریس جنرال الکتریک با ماتریس گروه مشاوران بوستن

جنرال الکتریک: مطالعه موردی منطق تنوع‌بخشی

تحلیل تجاری جنرال الکتریک

جنرال الکتریک، غول امریکایی

جی ای در قرن بیستم

هدف‌گیری دقیق نسبت به نیازهای بازار

دقت هدف‌گیری و آینده‌نگری جی‌ای برای توسعه بازار

تمرکز جی‌ای روی ساخت سیم‌های برق

تقاضای بازار تنها عامل تصمیم‌گیری

بزرگ‌شدن جی‌ای و پیچیدگی ساختاری آن

توسعه ناهمگون و کاملاً متنوع جی‌ای

چالش‌های جدید برای جی‌ای

هدف‌گیری دقیق و هدف‌گرایی جسورانه جک ولش

قابلیت‌های اصلی و مزیت‌های رقابتی جنرال الکتریک

نمونه عملی از بکارگیری ماتریس تحلیل جنرال الکتریک

تحلیل بازارجی ای

معایب روشهای ماتریسی در تدوین مدیریت برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

ماتریس جنرال الکتریک

واحد استراتژیک کسب و کار چیست؟

تحلیل ماتریس جنرال الکتریک

جذابیت صنعت

قدرت رقابتی 

نحوه استفاده از مدل

مرحله ۲: قدرت رقابتی هر واحد کسب و کار را تعیین کنید.

مرحله ۳: موقعیت واحدهای کسب و کار استراتژیک را در ماتریس ترسیم کنید.

مرحله ۴: اطلاعات را تحلیل کنید.

تحلیل مرحله ۴

مرحله ۵: جهت‌گیری‌های آتی هر واحد کسب و کار را تعیین کنید.

مرحله ۶: سرمایه‌گذاری‌ها را اولویت‌بندی کنید.

تحلیل SWOT درشرکت جنرال الکتریک

ماتریس BCG در مقابل ماتریس جنرال الکتریک

ماتریس BCGدرصنعت

نقش ها درماتریس BCG

استفاده عملی از ماتریس BCG

موانع وچالش های ماتریس BCG

ماتریس BCG در مقابل ماتریس جنرال الکتریک
دسته بندی: بازاریابی » بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تعداد مشاهده: 4064 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 107

حجم فایل:3,700 کیلوبایت

 قیمت: 58,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    107اسلاید