دانلود مقاله در مورد قدم های بزرگ در دستیابی به سرعت های بالا 50 ص

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 76 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏قدم های بزرگ در دستیابی به سرعت های بالا                                     
‏بیشتر ‏تاریخ شناسان هوانوردی، چاک ییگر، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا را اولین کسی ‏می دانند که در حال پرواز با هواپیمای آزمایشی X-1‏، که در ‏حقیقت یک بمب افکن تغییر یافته جنگ جهانی و مجهز به چهار موتور راکت بود، برای ‏نخستین بار دیوار صوتی را در جهان شکست.
‏البته ‏تعداد دیگری از خلبانان نیز ادعا نموندند که این کار را زودتر از چاک ییگر انجام ‏داده اند، اما باز هم، رکورد این خلبان معتبرتر است. در سال 1953 میلادی، خلبانی به ‏نام اسکات کراسفیلد، خود را به عنوان اولین خلبانی معرفی نمود که برای اولین بار، ‏از دو برابر سرعت صوت یا همان دو ماخ گذشته است. وی این سرعت را با هواپیمای سکای ‏راکت به دست آورد. در حالی که حدود شش سال طول کشید تا خلبانان از سرعت یک ماخ به ‏سرعت دو ماخ دست پیدا کنند، اما در همین حال تنها نصف این زمان به طول انجامید تا ‏جهان هواپیمایی به سرعت بالای سه ماخ نیز دست پیدا کند. اولین خلبانی که به سرعت سه ‏برابر صوت دست یافت، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا، ملبورن آپت بود که با ‏هواپیمای بل X-2‏، در 27 سپتامبر 1956 رکورد سرعت را ‏شکست.
‏قدم های بزرگ در دستیابی به سرعت های بالا                                     
‏بیشتر ‏تاریخ شناسان هوانوردی، چاک ییگر، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا را اولین کسی ‏می دانند که در حال پرواز با هواپیمای آزمایشی X-1‏، که در ‏حقیقت یک بمب افکن تغییر یافته جنگ جهانی و مجهز به چهار موتور راکت بود، برای ‏نخستین بار دیوار صوتی را در جهان شکست.
‏البته ‏تعداد دیگری از خلبانان نیز ادعا نموندند که این کار را زودتر از چاک ییگر انجام ‏داده اند، اما باز هم، رکورد این خلبان معتبرتر است. در سال 1953 میلادی، خلبانی به ‏نام اسکات کراسفیلد، خود را به عنوان اولین خلبانی معرفی نمود که برای اولین بار، ‏از دو برابر سرعت صوت یا همان دو ماخ گذشته است. وی این سرعت را با هواپیمای سکای ‏راکت به دست آورد. در حالی که حدود شش سال طول کشید تا خلبانان از سرعت یک ماخ به ‏سرعت دو ماخ دست پیدا کنند، اما در همین حال تنها نصف این زمان به طول انجامید تا ‏جهان هواپیمایی به سرعت بالای سه ماخ نیز دست پیدا کند. اولین خلبانی که به سرعت سه ‏برابر صوت دست یافت، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا، ملبورن آپت بود که با ‏هواپیمای بل X-2‏، در 27 سپتامبر 1956 رکورد سرعت را ‏شکست.
‏قدم های بزرگ در دستیابی به سرعت های بالا                                     
‏بیشتر ‏تاریخ شناسان هوانوردی، چاک ییگر، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا را اولین کسی ‏می دانند که در حال پرواز با هواپیمای آزمایشی X-1‏، که در ‏حقیقت یک بمب افکن تغییر یافته جنگ جهانی و مجهز به چهار موتور راکت بود، برای ‏نخستین بار دیوار صوتی را در جهان شکست.
‏البته ‏تعداد دیگری از خلبانان نیز ادعا نموندند که این کار را زودتر از چاک ییگر انجام ‏داده اند، اما باز هم، رکورد این خلبان معتبرتر است. در سال 1953 میلادی، خلبانی به ‏نام اسکات کراسفیلد، خود را به عنوان اولین خلبانی معرفی نمود که برای اولین بار، ‏از دو برابر سرعت صوت یا همان دو ماخ گذشته است. وی این سرعت را با هواپیمای سکای ‏راکت به دست آورد. در حالی که حدود شش سال طول کشید تا خلبانان از سرعت یک ماخ به ‏سرعت دو ماخ دست پیدا کنند، اما در همین حال تنها نصف این زمان به طول انجامید تا ‏جهان هواپیمایی به سرعت بالای سه ماخ نیز دست پیدا کند. اولین خلبانی که به سرعت سه ‏برابر صوت دست یافت، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا، ملبورن آپت بود که با ‏هواپیمای بل X-2‏، در 27 سپتامبر 1956 رکورد سرعت را ‏شکست.
‏هواپیمای او ابتدا می بایست با یک هواپیمای مادر به سرعت و ارتفاع مناسب دست ‏پیدا کرده و سپس از هواپیمای مادر پرتاب شده و به سرعت مورد نظر خود می رسید. ‏بالاترین سرعت این هواپیما، 3.851 کیلومتر بر ساعت و در ارتفاع 19 کیلومتری سطح ‏دریا اندازه گیری شد. با وجود این موفقیت و شادی بزرگ، به دلیل این که خلبان آپت ‏هیچ گونه تجربه ی پروازی با آن هواپیما را زا قبل نداشت، در هنگام بازگشت به پایگاه ‏ادواردز، سرعت را به طور کامل کاهش نداد و در نتیجه این عمل، کنترل هواپیما از دست ‏او خارج شده و هواپیما به صورت واژگون در آمد. در این حالت او سعی کرد که با صندلی ‏نجات بیرون بپرد، اما دیگر دیر شده بود و خلبان همراه با هواپیمایش به زمین برخورد ‏کرده و منفجر گردید و خلبان جان خود را از دست داد. اما روند دستیابی به سرعت های ‏بالاتر، باز هم ادامه پیدا کرد و سرانجام هواپیمای X-15‏، ‏در هفتم مارس 1961، سرعتی بالاتر از چهار ماخ یا 4.675 کیلومتر بر ساعت در ارتفاع 23 ‏کیلومتری سطح دریا دست یافت. در این عملیات فوق العاده، کنترل هواپیما در دست ‏کاپیتان رابرت وایت از نیروی هوایی آمریکا بود.
‏سه ماه بعد، در 23 ژوئن 1961، خلبان وایت بار دیگر سوار هواپیمای ‏مقتدر خود شده و قدم بعدی در رسیدن به سرعت های بالا را تحقق بخشیده و به سرعت باور

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 5022 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 76

حجم فایل:500 کیلوبایت

 قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل