دانلود مقاله در مورد طرز كار ترمز ABS

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 89 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ترمز Abs
***‏س‏ي‏ستم ترمز ضد قفل (ABS)***
‏سيستم ترمز ضد ‏قفل براي اولين بار در سال 1930 در هواپيما به شكل مكانيكي مورد استفاده قرار گرفت ‏در همان زمان تحولات زيادي در توسعه اين سيستم در صنعت هوانوردي بوجود آمد . اما ‏جالب بود كه بررسي اين سيستم براي چندين سال متوقف شد تا اينكه در سال 1975 تا 1976 ‏براي اولين بار اين سيستم در كاميونهاي سنگين در آمريكا براي كاهش تصادفات به خاطر ‏از دست دادن پايداري كاميون در جاده ها مخصوصا" جاده هاي لغزنده مورد استفاده قرار ‏گرفت . در سال 1980 در تكنولوژي ايمني خودرو تحول عظيمي رخ داد و سيستم Abs ‏به شكل ‏امروزي (الكترونيكي ) در خودروهاي سواري مورد استفاده قرار گرفت .
‏يکي از ‏مهمترين عواملي که باعث از دست دادن کنترل خودرو مي گردد ترمز کردن ناگهاني در جاده ‏هاي لغزنده مانند جاده هاي مرطوب ،برفي، يخي و ... است که اين عمل بعلت قفل شدن ‏چرخها بر روي سطح جاده مي باشد براي جلوگيري از اين امر سيستم ترمز ضد قفل (abs) ‏استفاده مي شود . در اين سيستم از طريق يک سيستم هدايت الکترونيکي کنترل شده و با
‏دريافت اطلاعات لازم از وضعيت سرعت هر چرخها از طريق سنسورهاي سرعت نيروي ترمز بر ‏روي چهار چرخ را کنترل و تنظيم ميکند . دراين سيستم مقدار نيروي ترمز بر روي هر يک ‏از چرخها ميتواندمتغير باشد بدين ترتيب چرخي که داراي سرعت کمتري نسبت به چرخ ديگر ‏باشد به همان نسبت فشار روغن ترمز در آن کاهش ميابد ، اين کاهش فشار به صورت مقطعي ‏بوده و تا زماني ادامه مي يابد که دور چرخها يکسان شود .
‏سيستم Abs ‏از سرعت 6 ‏کيلومتر در ساعت به بالا شروع به کنترل سيستم ترمز مي نمايد و در صورتيکه به هر ‏نحوي دچار اختلال و اشکال گردد سيستم Abs ‏از مدار خارج شده و ترمز خودرو به صورت ‏عادي عمل مي نمايد
.
‏قطعات اصلي تشکيل دهنده اين سيستم عبارتند از :
*-‏واحد ‏هيدروليکي : اين واحد شامل شيرهاي کنترل جريان،سولونوييدها ، محفظه ذخيره روغن،پمپ ‏،موتور Abs ‏و محفظه ارتعاش گير م‏ي‏ باشد که مجموعه اين قطعات با دريافت سيگنال از ‏واحد کنترل الکترونيکي، کار تنظيم و تقسيم نيروي ترمز را بر روي هر کدام از چرخها ‏به صورت مجزا انجام ميدهد
*-‏واحد کنترل الکترونيکي : اطلاعات بدست آمده از ‏سنسور به اين واحد آمده و اين واحد مجموعه واحد کنترل هيدروليکي را کنترل و هدايت ‏مي نمايد
.
*-‏سنسور سرعت چرخ : با چرخش يک چرخ دنده به نام روتور در مقابل ‏سنسور ، پالس هاي الکتريکي در آن ايجاد ميگردد که تعداد اين پالس ها در واحد زمان ‏ميزان سرعت چرخ را مشخص مي نمايد .
*-‏رله Abs : ‏چنانچه ولتاژ برق ورودي را قطع ‏نموده و سيستم ترمز به صورت معمولي عمل خواهد نمود .
‏طرز كار ترمز ABS
‏نگه داشتن خودرو در مواقع اضطرار‏ي‏ کار بس‏ي‏ار سخت‏ي‏ است. ‏س‏ي‏ستم ضد بلوکه همانند ‏ي‏ک س‏ي‏ستم عصب‏ي‏ در ا‏ي‏ن گونه موارد وارد عمل م‏ي‏شه. در حق‏ي‏قت در ‏سطوح لغزنده رانندگان حرفه ا‏ي‏ هم نم‏ي‏ توانند بدون ترمز ABS ‏مثل رانندگان آماتور با ترمزها‏ي ABS ‏خودرو‏ي‏ خود را ‏متوقف کنند.
‏عملکرد ترمز ABS ‏بس‏ي‏ار ساده است. وقت‏ي‏ شما رو‏ي‏ ‏ي‏خ ‏رانندگ‏ي‏ م‏ي‏کن‏ي‏د اگر به آرام‏ي‏ ترمز کن‏ي‏د بخوب‏ي‏ متوقف م‏ي‏شو‏ي‏د. اگر ترمز شد‏ي‏د بگ‏ي‏ر‏ي‏د ‏ممکن است چند‏ي‏ن متر ل‏ي‏ز بخور‏ي‏د ضمن ا‏ي‏نکه کنترل خودرو از دستانتان خارج م‏ي‏شود .ممکن ‏است با خودرو ها‏ي‏ د‏ي‏گر تصادف کن‏ي‏د. ‏ي‏ک‏ي‏ از روشها‏يي‏ که رانندگان ماهر استفاده م‏ي‏کنند ‏ا‏ي‏ن است که وقت‏ي‏ ترمز را رو‏ي‏ ‏ي‏خ فشار م‏ي‏دهند مواظب ا‏ي‏ن هستند که چرخها قفل نکنند

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 4552 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 89

حجم فایل:296 کیلوبایت

 قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل