تحقیق تحلیل و بررسی کتاب اجتماعی سوم ابتدایی بر طبق روش ویلیام رومی 42 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏درس : اول
‏خانواده هاشمی
‏1- معرفی درس : ‏این درس اولین درس کتاب است . متن درس در 2 صفحه ارائه شده است. ‏در صفحه ی اول ‏قسمت بالا‏ تصویری از خانواده ی هاشمی‏ و در صفحه دوم پایین صفحه‏ تصویری از نحوه ی کار کردن‏ اعضای خانواده هاشمی‏ آمده است. در صفحه ی سوم ‏نیز 4 پوشش و 4 فعالیت در کلاس ‏آورده شده است.
‏2- هدف های آموزشی ‏: ‏1- آشنایی با اعضای خانواده هاشمی ‏–‏ آشنایی دانش آموزان با کلمه ی همکاری و همیاری‏ و نحوه ی کمک به یکدیگر. ‏آشنایی با دانش آموزان با احترام گذاشتن‏ به بزرگ ترها ‏–‏ ایجاد علاقه‏ و محبت بین اعضای خانواده.
‏3- روش تدریس : ‏بارش فکری با استفاده از کلمه ی خانواده ‏–‏ داستان گویی ‏–‏ ایفای نقش ‏–‏ پرسش و پاسخ
‏4- تحلیل محتوا : ‏این درس و اکثر دروس درس تعلیمات اجتماعی ‏سوم ابتدایی غیر فعال است که برای فعال کردن‏ درس می توان با استفاده از بارش فکری و پرسش و پاسخ‏ از خود دانش آموزان‏ و همچنین با استفاده از روش داستان گویی‏ و بازی نمایش‏ توسط دانش آموزان ‏این درس را ارائه کرد و به صورت فعال‏ در آورد.
‏برای فعال کردن‏ تصویر صفحه دوم می توان با استفاده از فعالیت ‏در کلاس شمار2 آن را به صورت فعال
‏ در آورد ‏و یا با بزرگ کردن‏ تصویر صفحه ی اول و چسباندن
‏به تابلوی کلاس و توضیح خواستن از دانش آموزان‏ و پرسش از آن به صورت فعال ‏در آید.
‏5- محاسن و معایب این درس : ‏تصاویر به صورت نقاشی است در صورتی که ‏
‏می توان از عکس ‏به جای آن استفاده کرد تا طبیعی تر‏ به نظر آید و دانش آموزان آن را به بهتر قبول کنند.
‏درس : دوم
‏خبر مهم
‏1- معرفی درس : ‏این درس دومین درس این کتاب است. ‏متن درس ‏در دو صفحه ارائه شده است‏ . در صفحه اول ‏قسمت بالا تصویری از آمدن آقای هاشمی‏ به خانه و در صفحه دوم‏ قسمت پایین 4 پرسش قرار دارد. ‏2 فعالیت در کلاس نیز در صفحه ی سوم قرار دارد.
‏2- هدف ‏های آموزشی‏ : ‏آشنایی دانش آموزان با خانواده
‏آشنایی دانش آموزان با نحوه ی مسافرت کردن‏ ‏–‏ آشنایی با مسائلی که قبل از مسافرت باید آنها ‏را ‏در نظر گرفت‏ ‏–‏ آشنایی با فصل ها ‏–‏ وسایلی که در سفر همراه داریم.
‏3- روش تدریس : ‏داستان گویی ‏–‏ ایفای نقش
‏4- تحلیل محتوا : ‏طبق محاسبات‏ ویلیام روی این درس غیر فعال است. متن درس را می توان با روش داستان گویی و نمایش‏ به صورت فعال در آورد. ‏با پرسش از تصویر کتاب‏ و توجه دانش آموزان به آن ، تصویر را نیز به صورت‏ فعال در آورد.
‏با دادن سؤالات واگرا و توجه دانش آموزان‏ ‏به نمایش اجرا شده در کلاس سؤالات‏ فعال به وجود آورد. ‏فعالیت در کلاس در سطح فعال D‏ و C‏ قرار دارد.
‏معایب و محاسن ‏درس :‏ تصویر درس از رنگ آمیزی جذاب‏ برخورد نمی باشد.‏ و متن درس غیر فعال است. ‏و از محاسن درس ، مطالب درحد توانایی درک دانش آموزان
‏ می باشد.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4341 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:37 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل