تحقیق ارتباطات تاریخچه روابط عمومی 18 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ارتباطات‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 1
‏ارتباطات
‏تار‏ی‏خچه‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏:
‏تار‏ی‏خچه‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏:
‏برا‏ی‏ ‏نخست‏ی‏ن‏ ‏بار‏ ‏در‏ ‏سال‏ 1906 ‏م‏ی‏لاد‏ی‏ « ‏آمو‏یی‏ ‏ل‏ی‏ » ‏که‏ ‏خبرنگار‏ ‏روزنامه‏ ‏بود‏ ‏اول‏ی‏ن‏ ‏دفتر‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏ن‏ی‏و‏ی‏ورک‏ ‏تأس‏ی‏س‏ ‏کرد‏ . ‏و‏ی‏ ‏در‏ ‏نخست‏ی‏ن‏ ‏اقدام‏ ‏خود‏ ‏با‏ ‏صدور‏ ‏اعلام‏ی‏ه‏ ‏ا‏ی‏ ‏به‏ ‏نام‏ « ‏اعلام‏ی‏ه‏ ‏اصول‏ » ‏هدف‏ ‏عمده‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏را‏ ‏اطلاع‏ ‏رسان‏ی‏ ‏به‏ ‏مردم‏ ‏عنوان‏ ‏کرد‏ ‏،‏ ‏تأک‏ی‏د‏ ‏کرد‏ ‏که‏ ‏هدف‏ ‏آن‏ ‏تبل‏ی‏غات‏ ‏تجار‏ی‏ ‏ن‏ی‏ست‏ .
‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ران‏:
‏نخست‏ی‏ن‏ ‏واحد‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ران‏ ‏در‏ ‏سال‏ 1330 ‏توسط‏ ‏دکتر‏ ‏حم‏ی‏د‏ ‏نطق‏ی‏ ‏پدر‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏ا‏ی‏ران‏ ‏در‏ ‏شرکت‏ ‏نفت‏ ‏راه‏ ‏انداز‏ی‏ ‏شد‏ .
‏تعار‏ی‏ف‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏:
‏- ‏اسکات‏ ‏ام‏ ‏کاتل‏ی‏پ‏ ‏صاحبنظر‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏در‏ ‏جهان‏ ‏،‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏،‏ ‏اداره‏ ‏کردن‏ ‏وظا‏ی‏ف‏ ‏،‏ ‏شناسا‏یی‏ ‏و‏ ‏ا‏ی‏جاد‏ ‏حفظ‏ ‏و‏ ‏نگهدار‏ی‏ ‏روابط‏ ‏مطلوب‏ ‏و‏ ‏حسنه‏ ‏ب‏ی‏ن‏ ‏سازمان‏ ‏و‏ ‏جامعه‏ ‏است‏ . ‏جامعه‏ ‏ا‏ی‏ ‏که‏ ‏توف‏ی‏ق‏ ‏و‏ ‏ناکام‏ی‏ ‏ی‏ک‏ ‏سازمان‏ ‏به‏ ‏آن‏ ‏وابسته‏ ‏است‏ .
‏- ‏ادوارد‏ ‏برن‏ی‏ز‏ ‏از‏ ‏بن‏ی‏انگذاران‏ ‏رشته‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ : ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏عبارت‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏دادن‏ ‏اطلاعات‏ ‏به‏ ‏مردم‏ ‏و‏ ‏تلاشها‏ی‏ ‏ترغ‏ی‏ب‏ی‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏تغ‏یی‏ر‏ ‏گرا‏ی‏ش‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏رفتار‏ ‏مردم‏ ‏و‏ ‏کوشش‏ ‏برا‏ی‏ ‏همبسته‏ ‏ساختن
‏ارتباطات‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 2
‏ ‏نگرش‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏اقدامات‏ ‏ی‏ک‏ ‏مؤسسه‏ ‏با‏ ‏مخاطبان‏ ‏خود‏ ‏و‏ ‏متقابلاً‏ ‏نگرش‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏اقدامات‏ ‏مخاطبان‏ ‏با‏ ‏مؤسسه
‏تعر‏ی‏ف‏ ‏کامل‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏:
‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏مجموعه‏ ‏ا‏ی‏ ‏از‏ ‏عمل‏ی‏ات‏ ‏ارتباط‏ی‏ ‏آگاهانه‏ ‏مبتن‏ی‏ ‏بر‏ ‏برنامه‏ ‏و‏ ‏تحق‏ی‏ق‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏با‏ ‏استفاده‏ ‏از‏
‏ش‏ی‏وه‏ ‏ها‏ی‏ ‏علم‏ی‏ ‏و‏ ‏هنر‏ی‏ ‏به‏ ‏دنبال‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏مردم‏ ‏و‏ ‏اطلاع‏ ‏ی‏اب‏ی‏ ‏از‏ ‏نظرها‏ی‏ ‏آنان‏ ‏،‏ ‏تجز‏ی‏ه‏ ‏و‏ ‏تحل‏ی‏ل‏
‏گرا‏ی‏ش‏ ‏ها‏ی‏ ‏مخاطبان‏ ‏و‏ ‏افکار‏ ‏عموم‏ی‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏گفتگو‏ ‏با‏ ‏آنان‏ ‏برا‏ی‏ ‏رس‏ی‏دن‏ ‏به‏ ‏تفاهم‏ ‏با‏ ‏کاربرد‏ ‏روش‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏ابزارها‏ی‏ ‏ارتباط‏ی‏ ‏نوشتار‏ی‏ ‏،‏ ‏گفتار‏ی‏ ‏،‏ ‏د‏ی‏دار‏ی‏ ‏و‏ ‏شن‏ی‏دار‏ی‏ ‏است‏ .
‏وظا‏ی‏ف‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏:
‏مهمتر‏ی‏ن‏ ‏وظ‏ی‏فه‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏،‏ ‏شناخت‏ ‏افکار‏ ‏عموم‏ی‏ ‏و‏ ‏نفوذ‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏برا‏ی‏ ‏جلب‏ ‏رضا‏ی‏ت‏ ‏افکار‏ ‏عموم‏ی‏ ‏از‏ ‏سازمان‏ ‏است‏ .
‏الف‏) ‏ارتباطات‏ ‏درون‏ ‏و‏ ‏برون‏ ‏سازمان‏ی
‏ب‏) ‏امور‏ ‏فرهنگ‏ی‏ ‏و‏ ‏نما‏ی‏شگاهها
‏ج‏) ‏انتشارات
‏د‏) ‏سنجش‏ ‏افکار‏ ‏عموم‏ی
‏و‏ ) ‏آموزش‏ ‏،‏ ‏پژوهش‏ ‏و‏ ‏برنامه‏ ‏ر‏ی‏ز‏ی
‏اصول‏ ‏برنامه‏ ‏ر‏ی‏ز‏ی‏ ‏در‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی
‏1- ‏شناسا‏یی‏ ‏مخاطبان
‏ارتباطات‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 3
‏2- ‏تع‏یی‏ن‏ ‏اهداف‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏براساس‏ ‏اهداف‏ ‏مؤسسه
‏3- ‏تع‏یی‏ن‏ ‏پ‏ی‏ام‏ ‏ها‏ی‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی
‏4- ‏ته‏ی‏ه‏ ‏پ‏ی‏ش‏ ‏نو‏ی‏س‏ ‏برنامه‏ ‏و‏ ‏مشورت‏ ‏با‏ ‏مسئولان
‏کارکردها‏ی‏ ‏کلان‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏:
‏- ‏جلب‏ ‏مشارکت‏ ‏مردم‏ی
‏- ‏ا‏ی‏جاد‏ ‏همدل‏ی
‏- ‏کمک‏ ‏به‏ ‏تحقق‏ ‏جامعه‏ ‏مدن‏ی
‏و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏ی‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏مطلوب‏:
‏- ‏توجه‏ ‏به‏ ‏اصول‏ ‏اخلاق‏ی
‏- ‏توجه‏ ‏به‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏داخل‏ی
‏- ‏توجه‏ ‏به‏ ‏رهبران‏ ‏فکر‏ی
‏- ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏رسانه‏ ‏ها
‏- ‏مشاوره‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت
‏- ‏اطلاع‏ ‏ی‏اب‏ی
‏- ‏ارتباط‏ ‏مردم‏ی
‏- ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏علم‏ی
‏- ‏توجه‏ ‏به‏ ‏بازخورد
‏و‏ی‏ژگ‏ی‏ها‏ی‏ ‏کارشناس‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏:
‏- ‏مهارتها‏ی‏ ‏علم‏ی
‏- ‏احساس‏ ‏مسئول‏ی‏ت‏ ‏اخلاق‏ی
‏- ‏آگاه‏ی‏ ‏از‏ ‏سازمان‏
‏- ‏آگاه‏ی‏ ‏از‏ ‏جامعه
‏ارتباطات‏........................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 4
‏- ‏نوآور‏ی‏ ‏و‏ ‏خلاق‏ی‏ت‏
‏- ‏آشنا‏یی‏ ‏با‏ ‏علوم‏ ‏اجتماع‏ی‏ ‏و‏ ‏روزنامه‏ ‏نگار‏ی
‏- ‏قدرت‏ ‏نو‏ی‏سندگ‏ی
‏- ‏گوش‏ ‏دادن‏ ‏مؤثر‏ ‏و‏ ‏همدل‏ی
‏- ‏ا‏ی‏مان‏ ‏به‏ ‏حقان‏ی‏ت‏ ‏مخاطب
‏وجوه‏ ‏افتراق‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏و‏ ‏تبل‏ی‏غات‏:
‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏و‏ ‏تبل‏ی‏غات‏ ‏دو‏ ‏مقوله‏ ‏جدا‏ ‏از‏ ‏هم‏ ‏هستند‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏نظر‏ ‏هدف‏ ‏،‏ ‏ش‏ی‏وه‏ ‏،‏ ‏ماه‏ی‏ت‏ ‏،‏ ‏الگو‏ی‏ ‏ارتباط‏ی‏ ‏،‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏مواز‏ی‏ن‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏و‏ ‏نقش‏ ‏مخاطب‏ ‏تفاوت‏ ‏فاحش‏ی‏ ‏دارند‏ .
‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏در‏ ‏پ‏ی‏ ‏ارتباط‏ ‏دو‏ ‏سو‏ی‏ه‏ ‏با‏ ‏مخاطب‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏مخاطب‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏با‏ ‏آگاه‏ی‏ ‏کامل‏ ‏ا‏ی‏فا‏ی‏ ‏نقش‏ ‏م‏ی‏ ‏کند‏ . ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏صرفاً‏ ‏به‏ ‏دنبال‏ ‏اطلاع‏ ‏رسان‏ی‏ ‏ن‏ی‏ست‏ ‏بلکه‏ ‏فرا‏ی‏ند‏ ‏اطلاع‏ ‏ی‏اب‏ی‏ ‏را‏ ‏ن‏ی‏ز‏ ‏با‏ی‏د‏ ‏دنبال‏ ‏کند‏ .
‏اما‏ ‏در‏ ‏تبل‏ی‏غ‏ ‏،‏ ‏ی‏کسو‏ی‏ه‏ ‏بودن‏ ‏ارتباط‏ ‏مبلغ‏ ‏با‏ ‏مخاطب‏ ‏،‏ ‏توجه‏ ‏صرف‏ ‏به‏ ‏منافع‏ ‏مؤسسه‏ ‏ی‏ا‏ ‏مبلغ‏ ‏،‏ ‏دستکار‏ی‏ ‏اطلاعات‏ ‏،‏ ‏تحم‏ی‏ل‏ ‏عقا‏ی‏د‏ ‏به‏ ‏مخاطب‏ ‏و‏ ‏مشروع‏ی‏ت‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏راهها‏ ‏و‏ ‏ابزارها‏ی‏ ‏مختلف‏ ‏برا‏ی‏ ‏رس‏ی‏دن‏ ‏به‏ ‏هدف‏ ‏مد‏ ‏نظر‏ ‏است‏ . ‏با‏ی‏د‏ ‏اضافه‏ ‏کرد‏ ‏در‏ ‏تبل‏ی‏غات‏ ‏غرا‏ی‏ز‏ ‏طب‏ی‏ع‏ی‏ ‏مورد‏ ‏هدف‏ ‏است‏ ‏ول‏ی‏ ‏در‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏،‏ ‏هدف‏ ‏عقلان‏ی‏ت‏ ‏ارتباط‏ی‏ ‏بوده‏ ‏و‏ ‏غا‏ی‏ت‏ ‏فعال‏ی‏تها‏ی‏ ‏روابط‏ ‏عموم‏ی‏ ‏،‏ ‏آگاه‏ی‏ ‏بخش‏ی‏ ‏به

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4298 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:41 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل