تحقیق آسانسور الکتریکی 76 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 112 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏قطعات اصلی آسانسور الکتریکی عب‏ا‏رتند از:
‏ الف: وسایل تطبیق کابین و زنه تعادل که میتواند سیم بگسل فولادی و یا زنجیر باشد.
‏ ب: وسیله رانش که محرک آسانسور است و شامل:
‏موتور الکتریکی
‏ گیربکس
‏ ترمز
‏ فلکه کششی و یا دنده زنجیره
‏ شاسی ماسین ‏–‏ کوپلینگها، محور ها، یاتاقانها
‏ پ: کابین که مسافرین یا یار را حمل میکند، شامل یوک که چهارچوبی فلزی ست و کابین از طریق آن به سیستم تعلیق متصل می شود کف کابین که بار را نگهداری می کند و بدنه کابین به کف متصل است:
‏ قطعات دیگر عبارتند از:
‏ - سیستم تعلیق
‏ راهنما ها که باعث هدایت کابین در مسیرحرکت خود می شود.
‏ سیستم ایمنی
‏3
‏ درب کابین و محرک دبرب
‏ ث:\ وزنه تعادل که برای جبران وزن کابین و قسمتی از ظرفیت بکار می زو.
‏ ث: چاه آسانسور(Hoist way‏ )
‏ ای فضا قسمتی یا تماماً پوشیده استو از کف چاله تا سق( کف موتور خانه) ادامه دارد این فضا کابین و وزنه تعادل حرکت میکند وشامل ریلهای راهنما برای کابین و وزنه تعادل و درهای طبقات و ضربه گیر در کف چاه می باشد. ج: سیستم ایمنی
‏ یک وسیله مکانیکی است که در صورت بروز هرگونه خرابی، شل شدن سیم بکسل، ( زنجیر تعلیق) وسیله توثف و نگاهداشتن کابین و یا وزنه تعادل روی ریل راهنما می اشد و اگر سرعت کابین در جهت پائین رفتن از مقدار مشخص شده ای تجاوز کند این مکانیزم عمل می نماید، عملکرد این مکانیزم توسط گاورنز که معمولاً درموتور خانه است شروع می شود.
‏چ: ضربه گیر ها
‏ کابین یا وزنه از حدود تعیین شده در چاهک گذاشته شده و امکان برخورد با کف چ‏ا‏هک پیش می ‏آ‏ید این وسیله از برخورد جلوگیری مینماید ضربه گیر ممکن است از جنس پلیا
‏3
‏ ‏ورتان، ‏ف‏نر یا نوع روغنی انتخاب شود که بستگی به سرعت اسمی داشته و طوری طراحی می شود تا انرژی جنبشی کابین یا وزنه تعادل را جذب کرد( نوع فنری) و یا مستهلک نماید.
‏ ح) تجهیزات‏ ‏الکتریکی
‏ که شامل امکانات ایمنی و روشنایی نیز می گردد.
‏ خ: سیستم کنترلی
‏یک نمونه از تجهیزات یک اسانسور است برقی( رانشی، کششی)
‏موتور محرکه القایی خطیLMI‏ (Linear Induction Motor‏ )
‏این نوع طرایحی انقلابی در فن آوری اسانسور میباشد دو نوع طراحی اساس زیر برای سیستم محرکه LIM‏ میتواند در نظر گرفته شود:
‏ الف) موتور القایی خطی جزئی از وزنه تعادل را تشکل میدهد و اتصال مکانیکی بین کابین و وزنه تعاادل به وسیله سیم بکسلهایی است که روی یک فلکه هرزگرد در بالای چاه آسانسور حرکت می کند. این سیستم اخیراً بوسیله شرکت یونایت تکنولوژی(United Technology‏ ) امریکا و شرکت نیپون اوتیس
‏5
‏( Nippon Otis‏ ) ژاپن معرفی گردیده که براساس گردیده استک اولین مدل مهندسی آن در مرکز تحقیقات شرکت یونایتد تکنولوژی در فارمینگون ساخته و آزمایش شده است.
‏ قطعات اولیه LIM‏ ، بصورت مشابه استاتور های متداول، عبارتند از یک حلفه شامل میله های آهنی می باشد که در یک دایره قرار گرفته و دایره وار بوسیله حلقه های آهنی به یکدیگر محکم شده اند. این جزء به همراه ترمز ها، کفشکهای غلطکی و سنسور سرعت قسمتی از وزنه تعادل را تشکیل میدهد دومین قطعه موتور عبارت از ستون فولادی در داخل پوشش آلومینیومی است که از وزنه تعدادل عبور کرده و در طول چاهک کشیده شده است، این قطعه توسط ساز چاه آسانسور نگهداری می شود. هنگامی که جریان قطعه اول اعمال می شود، فلوی مغناطیسی تولید مینماید، این فلو نیروی رانشی را بوجود می آورد که قطعه اولیه را در طول ستون حرکت میدهد. شکل حلقوی موتور دارای مزیت می باشد که می تواند نیروی جاذبه حول قطعه دوم که از مرکز آن عبور می نماید را بدون نیاز به مکانیزم های پیچیده تنظیم نموده و فاصفله هوایی را حفظ کند گاورنر نیز در چاهک ‏نیروی ترمز مستقیماً روی ریل های وزنه تعدل اعمال میگردد. سیستم ترمز در شکل نشان داده شده استو هنگام فطه انرژ ی سیم پیچ(6) عمل مینماید. کفشک های ترمز(2)_ با ریل وزنه درگیر شده و آسانسور ترممز مینماید. نیروی ترمز توسط فنر ها(3) بوجود می اید و برروی بازوهای ترمز(1) که روی آنها مکانیزم آزادسازی(4)متصل به هسته سیم پیچ(5) قرار دارد عمل می نماید. از آنجائیکه واحد محرکه روی قاب وزنه قرار دارد پیه موتور خانه نیازی نمی باشد.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4029 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 112

حجم فایل:70 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل