پاورپوینت تجارت، فروشگاه ، بازار و حراجی های الکترونيکي (با کیفیت)

دسته بندي : علوم پایه » دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 55 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

تجارت، فروشگاه ، بازار و حراجی های الکترونيکي
( e-Commerce Models,
Internet Shopping, eShop, eMall )
مفاهيم اوليه تجارت
مشتري( Customer ): فردي حقیقی یا حقوقی که کالا، خدمات يا اطلاعات را از فروشنده مي‌گيرد و به ازاي آن پول مي‌دهد.
مصرف‌کننده ( Consumer ): فردي حقیقی یا حقوقی که کالا، خدمات يا اطلاعات را از فروشنده خريداري کرده در توليد کالاي ديگر استفاده مي‌کند.
فروشنده( Seller ): فردي حقیقی یا حقوقی که کالا، خدمات يا اطلاعات را به خريدار ارائه کرده و به ازاي آن پول دريافت مي‌کند.
واسطه( Broker ): فردي حقیقی یا حقوقی که کالا، خدمات يا اطلاعات را از فروشنده خريداري کرده به خريدار مي‌فروشد و به ازاي آن پول دريافت مي‌کند.
معامله( Transaction ): هر گونه تبادل کالا، خدمات يا اطلاعات را معامله مي‌گويند.
تجارت( Commerce يا Business ): هر معامله‌اي که به پول ختم شود.
کالا( Goods ): چيزي ملموس که در معامله قابل تبادل باشد .
3
4
موجود بودن کالا، خدمات يا اطلاعات براي فروش
مکان فروش
مکانيسم جذب مشتري
داشتن سيستم دريافت و پرداخت وجوه
داشتن سيستم تحويل کالا یا ارائه خدمات و اطلاعات
داشتن سيستمی برای کالاهاي مرجوعي و معيوب
وجود روشی برای دريافت و مدیریت سفارشات
وجود سرويس پس از فروش
برخی از الزامات تجارت
4
5
تعريف تجارت الکترونيکي ( Electronic Commerce )
به فرآيند خريد و فروش محصولات يا اطلاعات ازطريق شبکه کامپيوتري (اينترنت،موبايل و بي ‌ سيم) تجارت الکترونيکي گفته مي ‌ شود.
هرگونه معاملات يا دادوستدي که از طريق رسانه‌هاي جمعي الکترونيکي همچون تلفن، موبايل، اينترنت، فاکس، تلويزيون و راديو .... انجام پذيرد، مي‌باشد.
5

 
دسته بندی: علوم پایه » دانلود پاورپوینت های علمی

تعداد مشاهده: 4270 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 55

حجم فایل:240 کیلوبایت

 قیمت: 14,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل