تحقیق چكيده بررسی رابطه بین میزان خلاقیت دبیران درس علوم با حل مشکلات دینی دانش آموزان ( ورد)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏دانشگاه
‏شهیدبهشتی
‏دانشکده
‏علوم تربیتی وروان شناسی
‏عنوان پایان‏ نامه
‏بررسی رابطه بین میزان خلاقیت دبیران درس علوم با حل مشکلات دینی دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس عادی ـ دولتی شهر تهران.
‏دوره
‏کارشناسی ارشد ‏–‏ ‏ آذر ماه 1383
‏گروه
‏علوم تربیتی
‏رشته
‏برنامه ریزی درسی
‏نام دانشجو
‏علی اکبر عجم
‏استاد راهنما
‏دکترزهرا صباغیان
‏استاد مشاور
‏دکتر محمد رضا حمیدی زاده
‏اساتید داور
‏چکیده
‏هدف این پژوهش شناخت رابطه بین خلاقیت دبیران درس علوم با حل مشکلات درسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر تهران بوده است. بدین منظور یک فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی مطرح شده اند که عبارتند از:
‏فرضیه اصلی تحقیق : بین میزان خلاقیت دبیران درس علوم با حل مشکلات درسی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد.
‏فرضیات فرعی پژوهش:
‏بین میزان خلاقیت دبیران درس علوم و ایجاد انگیزه در دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد.
‏بین میزان خلاقیت دبیران درس علوم و میزان مطالعه دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد.
‏بین میزان خلاقیت دبیران درس علوم و جلب توجه دانش آموزان به مطالب درسی در هنگام تدریس رابطه معنی داری وجود دارد.
‏بین میزان خلاقیت دبیران درس علوم و فهمیدن مطالب درسی توسط دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد.
‏بین میزان خلاقیت دبیران درس علوم و مشارکت دادن دانش آموزان در فعالیته های یادگیری رابطه معنی داری وجود دارد.
‏روش تحقیق در این پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دبیران و کلیه دانش آموزان پسر سوم راهنمایی شهر تهران بوده و از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است که تعداد نمونه دانش آموزان 275 نفر و تعداد نمونه معلمان 55نفر می باشد.
‏ابزار اندازه گیری شامل دو پرسش نامه: 1ـ سنجش شخصیت خلاق برای تعیین میزان خلاقیت دبیران، و 2ـ پرسشنامه حل مشکلات درسی دانش آموزان برای تعیین میزان حل مشکلات درسی دانش آموزان توسط دبیران درس علوم می باشد.
‏پس از جمع آوری اطلاعات، با استفاده از برنامه spss‏ ابتدا اطلاعات بصورت جداول: درصد، فراوانی و میانگین تنظیم و در محدوده آمار توصیف تحلیل شد. و برای بررسی رابطه بین متغیر ملاک و پیش بین از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
‏نتایج پژوهش نشان داد که فرضیات 5،4، 3، 1 تأیید شد و فرضیه فرعی 2 رد شد. بنابراین نتیجه گیری می شود که دبیران خلاق بهتر می توانند مشکلات دانش آموزان از جمله عدم انگیزه، عدم توجه، عدم مشارکت و عدم درک و فهم را حل کنند.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4390 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 2

حجم فایل:7 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل