تحقیق تأثير باورهاي معلمان (قابل ویرایش)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏زماني كه معلمان سهم خود را در پروسه انضباطي انكار مي كنند در واقع سهم خود را نيز در دست‏‌‏آوردهاي آكادميك كودك ناديد مي‏‌‏گيرند.
‏باورهاي معلمان
‏تأثير باورهاي معلمان درباره خود دانش‏‌‏آموز نمي‏‌‏تواند مورد تأييد بيشتر از حد قرار گيرد. اگر دانش‏‌‏آموزي در كلاس است تأثير باورهاي معلم گريزناپذير است. بر مثالهاي زير توجه نمائيد.
‏جونيس پايه دوم را در كلاس‏‌‏هاي بومن با يك لباس و مواد جديد و اشتياق به آموختن شروع نمود. برادر بزرگتر جونيس كه هم اكنون در كلاس چهارم است نيز در كلاس‏‌‏هاي بومن بوده است او دانش‏‌‏آموزي با هوش و توانا بود كسي كه مي‏‌‏توانستند‏ ‏از پ‏س ‏ه‏ر ‏كاري برآيد. يك ماه بعد ‏از‏ سال تحصيلي جونيس در گروه خواندن دچار اشكال شد. او با بعضي از مفاهيم دست و پنجه نرم مي كرد و شبي‏ عقلش را از دست مي دهد. آقاي بوفي به جونيس گفت: ‏«‏من مطمئنم كه تو خوب عمل خواهي كرد براي آنكه برادرت يكي از بهترين دانش‏‌‏آموزان من بود‏»‏.
‏برداشت جونيس از برچسب آقاي بوفي چه بود؟ آقاي بوفي راجع به او چه باوري داشت؟ آيا اين تشويق كننده يا نااميد كننده بود؟ قصد خوب بود ولي روش اجرا به تنيجه مورد نظر نمي‏‌‏رسيد.
‏فهم باورهاي معلمان ضروري است، ما بايد بدانيم كه معلمان يك سري باور دارند لذا پايه رفتار آنها در كلاس است. بعضي از اين باورها ‏مؤثر و بهبود دهنده رابطه معلم- شاگرد و باعث رشد توانائي دانش
‏‌‏آموز به آموختن است. ساير باورها آسيب رسان است و موجب ايجاد مشكل در رابطه با دانش آموزان است، مي‏‌‏توانيم برخي از اين باورهاي تخريب‏‌‏گر را تشخيص دهيم تا آنها بتوانند نيازشان براي رابطه مشورتي را دريابند.
‏باورهاي نادرست مشترك همگي كه هر دينك ماير 1980 آمده است‏.
‏1- دانش‏‌‏آموز بايد با خود همكاري كند.
‏من مسئول هستم. دانش‏‌‏آموز بايد آنچه را من مي گويم انجام دهد. اگر آنها انجام ندهند من يك ناظم مؤثر نيستم. همكاري پايه لغات terms‏ من است و به معناي مطابقت با نيازهاي من است.
‏2- من بايد قادر به كنترل تمامي دانش‏‌‏آموزان و موقعيت، باشم وگرنه من معلم خوبي نيستم.
‏من بايد تمايل دانش آموزان ‏را با مهارتي كه هم اكنون دارا هستم اداره كنم من تمامي يزها را راجع به كنترل دانش‏‌‏آموزان آموخته‏‌‏ام. يك رابطه مشورتي نشانه ضعف و شكست است.
‏3- برنامه من به هر قيمتي بايد موفق شود.
‏برنامه من تنها راه است هيچ فضائي براي دادن و گرفتن در رابطه وجود ندارد. براي كنترل يا براي برد چالش با دانش‏‌‏آموزان مهم است. من ‏؟؟؟؟؟؟؟؟؟ كسي در روابط خود با ديگران دارم.
‏4- برخي از دانش‏‌‏آموزان ذاتاً بد هستند و بايد اگر همكاري نكردند تنبيه شوند.
‏همه دانش‏‌‏آموزان خوب نيستند بعضي‏‌‏ها هيچ اميدي به اصلاحشان نيست، رويكرد من استفاده از تنبيه به عنوان يك سيستم انضباطي جهت ايجاد مطابقت است. تنها سيستم انضباطي كه مؤثر است به وجود آوردن كنترل از خارج كودك است.
‏5- من بايد دانش‏‌‏آموزان و كلاس را كنترل كنم تا آنها مرا كنترل نكنند. خارج از كنترل بودن خطرناك است.
‏كنترل داشتن مهم است. اين نگراني بر پايه اين واقعيت است: چگونه من مي‏‌‏توانم بطور مؤثر كلاسي را با 30 دانش‏‌‏آموز اداره كنم؟ به هر حال تشخيص اين مطلب كه بسياري از معلمان آموزش گسترده‏‌‏اي در زمينه مديريت كلاس نديده‏‌‏اند سايرين ممكن است به سيستم انضباطي كه بر كنترل تأكيد دارد به عنوان تكنيك ابتدائي فكر كنند.
‏6- شاد نبودن علل بيروني دارد و من هيچ توانائي براي كنترل يا تأثير بر احساساتم ندارم.
‏من نمي‏‌‏توانم توقع داشته باشم شرايط فعلي تغيير كند. براي من تغيير بازدهي ندارد. من هيچ منبعي براي كمك به تغيير ندارم.
‏7- دانش‏‌‏آموزان محصول وراثتشان و محيط بزرگترشان هستند و قابل تغيير نيستند.
‏دانش‏‌‏آموز با هيچ يك از اعمال يا باورهاي من تحت تأثير قرار نمي‏‌‏گيرد. تأثير مدرسه در حداقل است.
‏معلمان مكرراً يكي يا چند تا از ريزباورها را به مشاور بيان مي‏‌‏دارند يك معلم امكان ندارد بگويد من تحت كنترل هستم ولي اعمالشان و گفتارشان دال بر اين باورها است.


 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4333 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:24 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل