طرح درس سالانه چهارم فارسي سوم راهنمايي

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏باسمه‌تعالي
‏طرح درس چهارم فارسي ‏اول ‏ ـ شگفتي‌هاي طبيعت
‏نام درس: فارسي سال ‏اول ‏ راهنمايي ‏تحصيلي موضوع: شگفتي‌هاي طبيعت (درس چهارم) مدت اجرا: 60 دقيقه
‏مجري: نام آموزشگاه: تعداد ‏فراگيران:
‏هدف كلي:
‏فراگيران با شگفتي‌هاي جهان خلقت و قدرت پروردگار جهان آشنا ‏مي‌شوند.
‏هدف ديني: )‏شعر، حديث، آيه‏)
‏اين همه نقش عجب بر در و ديوار ‏وجود هر كه فكرت نكند نقش بود بر ديوار
‏افلاينظرون الي الابل كيف ‏خلقت
‏هدف رفتاري:
‏فراگير در مورد علاقه‌ي مرغ ‏آلاچيق به هنر و نقاشي صحبت كند.
‏فراگير زندگي زيرزميني موريانه‌ها ‏را نقاشي كند.
‏فراگير تعدادي از شگفتي‌هاي جهان ‏خلفت را نام ببرد.
‏فراگير در مورد نحوه‌ي شكار كبك ‏كوهي با توجه به علاقه‌ي او به هنر نقاشي صحبت كند.
‏فراگير در مورد شگفتي‌هاي جهان ‏خلقت انشايي بنويسد.
‏فراگير نسبت به شناخت شگفتي‌هاي ‏آفرينش علاقه نشان دهد.
‏فراگير پس از آشنايي با درس جديد ‏آشنايي بيشتر و عميق‌تري با خدا پيدا كند و بر بندگي خالصانه‌ي خويش بيفزايد.
‏فراگير نحوه‌ي كوچ پرستو و شكار ‏ماهي‌ها را از نقاطي كه آب گرم جريان دارد، توضيح ‌دهد.
‏وسايل آموزشي:
‏تصوير پرندگان در حال كوچ، تصويري از مرغ آلاچيق، لوح فشرده يا فيلمي در رابطه با ‏شگفتي‌هاي آفرينش كتاب، تخته، گچ، تلويزيون و ويدئو ، مجله‌ي آموزش زيست‌شناسي سال ‏هفدهم شماره 53
‏ارزشيابي ورودي:
‏چند نمونه از شگفتي‌هايي را كه در ‏جهان وجود دارد نام ببريد.
‏در ميان پديده‌هاي جهان چه چيزي ‏شما را بيش از ديگر مسائل شگفت‌زده مي‌نمايد؟
‏دقت در پديده‌هاي جهان چه تأثيري ‏در بينش و نگرش شما دارد؟
‏ايجاد انگيزه:
‏بچه‌ها به مدت چند دقيقه فكر كنيد ‏و بگوييد به‌نظر شما چه چيزي در جهان، بيش از هر چيز ديگري شگفت‌انگيز است؟
‏پس از اين كه دانش‌آموزان مطالب ‏خود را بيان كردند به آنان مي‌گوييم: آيا مي‌خواهيد با موارد جديدي از عجايب خلقت ‏آشنا شويد؟ سپس به ارائه‌ي درس جديد مي‌پردازيم.
‏اجراي تدريس:
‏جهت اجراي درس به شيوه‌ي الگوي فعال طرح تدريس ‏اعضاي تيم معلم بايد از شب قبل درس را به تعداد اعضاي هر گروه تقسيم كند به نحوي كه ‏مطالعه‌ي هر بند به يكي از دانش‌آموزان واگذار شود.
‏مرحله‌ي اول:
‏پس از ورود معلم به كلاس و گروه‌بندي تصادفي فراگيران، معلم از ‏دانش‌آموزان مي‌خواهد كه افراد هر گروه روي خود شماره بگذارند. يك نفر شماره‌ي يك، ‏يك نفر شماره ي دو، يك نفر شماره‌ي سه، يك نفر شماره ي چهار، يك نفر شماره‌ي پنج و ‏يك نفر شماره‌ي شش. پس از شماره‌گذاري، معلم مطلب مربوط به هر شماره را ذكر مي‌كند.
‏شماره‌هاي يك: از «با صبر و حوصله به جست و جو ‏مي‌پردازد ......... تا ......... آيا او را مي‌شناسيد؟»
‏شماره‌هاي دو: از «تعداد پرندگاني كه لانه‌سازي ‏مي‌كنند ...‏...‏...... تا .......‏...‏.. آن‌ها را به دام انداخت.»
‏شماره‌‌هاي سه: از «‏كوچ پرندگان نيز بسيار شگفت‌انگيز است ......... تا ......... در ‏فصل‌هاي مختلف مهاجرت مي‌كنند.»
‏شماره‌هاي چهار: از «آيا شما درخت شاپرك ‏ديده‌ايد؟ ......... تا ......... از زمين روييده باشد.»
‏شماره‌هاي پنج: از «موريانه‌ها نيز براي خود ......... ‏تا ......... به كار ساختن استحكامات مي‌پردازند.»
‏شماره‌هاي شش: از «اين راز ما را چه كسي كشف ‏كرده‌است؟ ......... تا ......... به روي او نمي‌گشايد؟»
‏سپس شماره‌هاي يك تا شش هر گروه، به ‏آرامي به مطالعه‌ي بخش خاص خود مي‌پردازند. اين مرحله فرصت خوبي است تا معلم شيوه‌ي ‏صحيح مطالعه (يادداشت كردن ـ صامت‌خواني و ...) را به فراگيران يادآوري ‏نمايد.
‏مرحله‌ي دوم:
‏دراين مرحله افراد هم‌شماره تشكيل يك گروه مجزا ‏را مي‌دهند و بخش خاص خود را مورد بحث و بررسي و تبادل‌نظر قرار مي‌دهند

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس

تعداد مشاهده: 4724 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 3

حجم فایل:12 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل